Pira za lažjo prebavo

pira

Ko se pogovarjamo o žitih in jedi iz žit, večinoma omenjamo pšenico ali pa koruzo. Pozabimo pa še na druga žita, ki jih je še kar nekaj in tudi zelo zdrava. Ena starejših žit pri nas je tudi pira, ki je predhodnica pšenice. Piro lahko uporabite na različne načine, je v naši prehrani zelo zdrava in zelo uporabna.

pira

Malokdo pozna piro ali jo uporablja v prehrani. Ni samo pšenica za prehrano ampak vse žitarice. Že pred 9000 leti so jo uporabljali in gojili naši predniki. Je zelo enostavna za sajenje in predelavo, saj ne potrebuje pesticidov in raste v vseh razmerah. Ne rabite zemlje posebej gnojiti ter skrbeti kako bo rastlina zrasla, če imate možnost za sejanje ajde se kar pogumno odločite za njo.

Vedite, da je dosti bolj zdrava od drugih žitaric. Vsebuje vse pomembne snovi in ne otežuje naše prebave. Vsebuje beljakovine, kar 20% kar je skoraj enkrat več, kot sama pšenica. Ne manjka ji tudi ne ogljikovih hidratov, ki so pomembni za naš imunski sistem. Pira vas bo nasitila in pomembna je tudi pri strjevanju krvi. Vsebuje pa še druge vitamine, kot so A, B in E, vsebuje tudi minerale, kot so železo, fosfor, mangan in magnezij. Če imate težave z ožiljem, srcem, preveč holesterola v krvi ali kakšne kožne bolezni, je pira primerna za vašo prehrano.

Najpogosteje se uporablja pirina moka, ki jo lahko uporabljate isto, kot pšenično ali katero drugo. Vse sladice ali kruh spečete isto, samo da dodaste sedaj to moko. Tudi zdrob se lahko kupi. Okus je malo drugačen, ampak se ga lahko hitro navadiš in ješ mlečni pirin zdrob.. tudi pirina kaša je zelo dobra, jedi se pripravljajo isto, kot ste prej uporabljali riž. Namesto riža sedaj uporabljate lahko pirino kašo in boste živeli bolj zdravo. Zamenjajte pšenične izdelke s pirinimi in vaša prebava se bo izboljšala.