O pobudi

Vse se je začelo z e-sporočilom

Jeseni 2012 je bil za vedno več slovenskih šolarjev čas malice in kosila čas sramu, občutka manjvrednosti in nemoči, saj njihovi starši niso imeli več denarja, da bi jim plačevali šolsko prehrano.

Prizori, ki smo jim bili priča preko medijev vsak dan (»Učiteljica otroka izloči iz vrste za malico, saj ni upravičen do nje …« in podobne srhljive zgodbe), so se nam zdeli popolnoma nesprejemljivi, zato smo se zaposleni v SM Studiu Marketing odločili, da bomo po svojih močeh pomagali pomoči potrebnim otrokom in k temu pozvali tudi druga podjetja.

V enem samem dnevu smo zbrali denar za plačilo mesečne malice za 50 otrok. Odločili smo se tudi, da se bo SM Studio Marketing z dobrim namenom odpovedal vsem poslovnim novoletnim darilom ter zanje predvidena sredstva namenil za malice in kosila lačnim šolarjem.

Povezali smo se z gospo Anito Ogulin,  predsednico komisije za socialno-humanitarna vprašanja pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije, kjer vodijo transparentno in ažurno evidenco o pomoči potrebnih otrocih v Sloveniji. Skupaj smo takoj našli način, kako pristopiti k reševanju trenutno enega najbolj perečih problemov, ki prizadenejo najbolj ranljive posameznike v naši družbi – otroke.

Gospa Anita Ogulin nam je predstavila zgodbe več šol in posameznikov, ki so prosili za donacije za šolsko prehrano in plačljive dejavnosti za otroke. Med njimi smo izbrali eno od najbolj pomoči potrebnih, ki smo ji zbrana sredstva s strani zaposlenih SM Studia Marketing tudi takoj nakazali.

Lačni otroci so presunili Slovenijo

Da bi pokazali, kako enostavno je donirati in da bi k temu spodbudili še druge, smo posneli video. Skupaj z e-sporočilom, ki je bilo na prvi pogled videti kot povabilo na kosilo, smo video poslali svojim naročnikom in jih pozvali, naj tudi sami donirajo denar, sicer namenjen za poslovna novoletna darila, za lačne šolarje.

A vedeli smo, da tudi to ne bo dovolj – problem bi moral biti rešen na sistemski ravni. Zato smo prosili medije, naj perečo temo izpostavijo v javnosti. Z njihovo pomočjo so brezplačni TV, spletni, tiskani in radijski oglasi, obcestni plakati, bedži, e-podpisi, novoletne voščilnice in številni PR članki ponesli naš poziv po vsej Sloveniji.

Postavili smo spletno in Facebook stran ter Twitter profil. Na Facebooku smo delili  žalostne zgodbe lačnih otrok.

Rezultati so bili osupljivi

V prvem letu trajanja akcije, od 23. oktobra 2012 naprej, smo zbrali več kot 126.000,00 EUR, s čimer smo zagotovili 7 mesecev malice in/ali kosila 532 otrokom v 79 šolah po vsej Sloveniji. A  najpomembneje: na zadnji delovni dan leta 2012 je bila v parlamentu soglasno sprejeta novela zakona, ki je znižala cenzus za pridobitev socialne pomoči za šolsko prehrano.

Akcija Siti besed se je zaključila.

Ob velikem uspehu akcije, izjemnem velikodušju posameznikov in podjetij, ki so pomagali s svojimi donacijami, ob sprejetju Zakona o spremembi Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki je stopil v veljavo s 1. januarjem 2016, smo akcijo Siti besed zaključili.

V akciji smo zbrali 311.395,00 €:

  • oktober 2012 do konca junija 2014 – 126.614,00 €, s čimer smo zagotovili malice in/ali kosila 532 otrokom po vsej Sloveniji
  • od septembra 2014 do junija 2015 – 159.479,00 €, s čimer smo zagotovili kosila 293 otrokom po vsej Sloveniji in
  • od septembra 2015 do decembra 2015 – 25.302,00 €, s čimer smo zagotovili kosila 177 otrokom po vsej Sloveniji.

Pobudniki in partnerji akcije se iskreno zahvaljujemo vsem, ki ste na kakršen koli način pripomogli k uspehu akcije.

Z zaključkom akcije se prizadevanja za boljši vsakdan otrok niso zaključila. V Sloveniji namreč v dolgotrajni revščini živi 10,5 % otrok, 4,5 % otrok pa vedno ali pogosto občuti lakoto.

Če bi želeli pomagati otrokom, lahko sredstva nakažete na:

Zveza prijateljev mladine Slovenije, Miklošičeva 16, Ljubljana, št. računa: SI56 6100 0000 3512 232, ki je odprt pri Delavski hranilnici, d.d., sklic: 00 07-20167 (namen: ZA OTROKE), koda namena: CHAR.

V imenu vseh prejemnikov donacij se vam iskreno zahvaljujemo.